Kako poslati MailChimp newsletter?

Savjeti

Pred vama je vodiฤ o tome kako kreirati raฤun na MailChimp-u te kako pokrenuti svoju prvu kampanju.

MailChimp je najpoznatiji alat za slanje newslettera na veฤ‡i broj adresa. Dostupan je u besplatnoj verziji i onoj koja se naplaฤ‡uje. U ovom sluฤaju, zadrลพat ฤ‡emo se na besplatnoj verziji, u kojoj je moguฤ‡e newsletter poslati na 2.000 email adresa.

 

Od bitnih karakteristika MailChimp-a vaลพno je spomenuti sljedeฤ‡e:
  1. Unos tablice sa listom pretplatnika. ล to je posebno korisno kada imate veฤ‡i broj kontakta jer ih ne morate sve ruฤno unositi. Na taj naฤin olakลกan je unos korisnika sa podacima kao ลกto su e-mail, ime i prezime, broj telefona i sliฤno.
  2. Kategoriziranje kontakata putem โ€˜tagovaโ€™. Ovo ฤ‡e dobro doฤ‡i kroz vrijeme, kako budete pratili kampanje koje radite. Korisnike moลพete rasporediti u skupine prema odreฤ‘enim specifiฤnostima. Primjerice – jesu li otvorili newsletter ili nisu, u kojem gradu se nalaze, za koju uslugu su iskazali interes, i tako dalje.
  3. Osim toga, u izvjeลกฤ‡u MailChimp kampanje moลพete vidjeti vrlo bitne podatke – tko je otvorio email i koliko puta, tko nije dobio email, tko se โ€˜skinuoโ€™ s liste vaลกih pretplatnika, tko je i na koji link kliknuo, i druge vaลพne podatke.

 

MailChimp je jedan od najpopularnijih alata email marketinga.
MailChimp je jedan od najpopularnijih alata email marketinga.

 

Kako poslati newsletter preko MailChimp-a?

1. Izradite raฤun u MailChimp-u?

Kao i uvijek, prvi korak je napraviti raฤun na MailChimp-u. Na poฤetnoj stranici (slika 1), u gornjem desnom uglu, vidjet ฤ‡ete tamnozelenu oznaku โ€œSign Up Freeโ€

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 1 - "Sign Up Free"
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 1 – “Sign Up Free”

 

Klik na tu opciju vodit ฤ‡e vas do sljedeฤ‡eg koraka – upiลกite email adresu, korisniฤko ime i lozinku (slika 2).

Preporuka je da upiลกete mail koji ฤ‡ete stvarno provjeravati. To je mail na koji ฤ‡e vas MailChimp obavijestiti ako se netko, primjerice, odluฤi odgovoriti na newsletter.

Nakon ลกto ste upisali te podatke, kliknite na tamnozeleni gumb โ€œGet Started”.

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u โ€“ Slika 2 โ€“ Upisivanje email adrese, korisniฤkog imena i lozinke
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u โ€“ Slika 2 โ€“ Upisivanje email adrese, korisniฤkog imena i lozinke

 

U pretinac elektriฤne poลกte stiฤ‡i ฤ‡e vam link za potvrdu da ste vi kreirali raฤun na MailChimp-u (slika 3 i 4). 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 3
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 3 – Potvrda MailChimp linka u pretincu elektroniฤke poลกte

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 4
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 4 – Potvrdite da niste robot ๐Ÿ™‚

 

2. Popunjavanje profila u MailChimp-u

Nakon ลกto ste potvrdili da ste vi osoba koja je kreirala raฤun na MailChimp-u, potrebno je odabrati kako ลพelite koristiti ovaj alat. Opcija โ€œFreeโ€ je posljednja u nizu. Nakon ลกto ste je odabrali, kliknite na โ€œCompleteโ€ (slika 5).

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 5
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 5 – Odaberite opciju “Free”

 

Zatim slijedi popunjavanje profila. Osim imena i prezimena (slika 6), bit ฤ‡e potrebno odgovoriti na joลก nekoliko pitanja:

  • Imate li web stranicu, traลพit ฤ‡e vas da je navedete (slika 7). Ako nemate joลก, predlaลพem da pogledate naลก detaljan vodiฤ kako napraviti web stranicu u Wix-u.
  • Koja je adresa vaลกe tvrtke/obrta (slika 8).
  • Lista kontakata/pretplatnika (moลพete odgovoriti i da nemate) – slika 9, 10 i 11.
  • ลฝelite li povezati svoje kampanje sa druลกtvenim mreลพama (slika 12).

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 6
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 6 – Popunjavanje profila

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 7
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 7 – Upiลกite naziv web stranice

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 8
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 8 – Fiziฤka adresa vaลกe tvrtke ili obrta

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 9
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 9 – Imate li veฤ‡ popis ljudi koji su zainteresirani za to ลกto radite?

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 10
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 10 – Koliko ljudi se nalazi na vaลกoj listi pretplatnika?

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 11
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 11 – Ponuฤ‘ena je opcija odgovora i ako niste sigurni imate li popis pretplatnika

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 12
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 12 – Povezivanje newsletter kampanje sa druลกtvenim mreลพama

 

Nakon toga slijedi nekoliko ‘Yes/No’ pitanja o tome kakav je posao kojim se bavite i utvrฤ‘ivanje u koju svrhu ลพelite koristiti MailChimp (slika 13).

  • Bavite li online prodajom (slika 14).
  • Je li preko vaลกe web stranice moguฤ‡e napraviti rezervaciju ili kupovinu ulaznica (slika 15).
  • Da li vam je vaลพno da sa korisnikom stupite u direktni kontakt (slika 16).
  • Ostvarujete li zaradu kroz sadrลพaj koji plasirate na vaลกoj web stranici (slika 17).
  • Koriste li kupci vaลกih usluga/proizvoda aplikaciju kako bi ostvarili pristup vaลกim uslugama/proizvodima (slika 18).
  • Kako mjerite uspjeh, u smislu, ลกto vam je bitno da korisnik napravi kada je u pitanju promocija sadrลพaja vaลกe web stranice – vaลพno vam je da korisnici naprave akciju vezanu uz sadrลพaj vaลกe web stranice; ili ste viลกe usmjereni tome da korisnike dovedete na svoju aplikaciju; odnosno ลพelite da naprave kupovinu putem vaลกe web stranice (slika 19).

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 13
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 13 – Slijedi niz pitanja koja za cilj imaju ustanoviti kakve kampanje ลพelite raditi pomoฤ‡u ovog alata

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 14
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 14 – Da li ฤ‡ete newsletter koristiti kako biste promovirali vaลก webshop?

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 15
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 15 – Moลพe li vam newsletter pomoฤ‡i da promovirate usluge koje se mogu rezervirati putem vaลกe web stranice ili aplikacije?

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 16
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 16 – ลฝelite li putem newslettera dogovoriti sastanak ili telefonski poziv?

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 17
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 17 – Moลพe li vam newsletter pomoฤ‡i da distribuirate sadrลพaj svoje web stranice i na taj naฤin ostvarite zaradu?

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 18
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 18 – Kako vam korisnici inaฤe pristupaju kada je u pitanju posao kojim se bavite?

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 19
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 19 – ล to konkretno ลพelite postiฤ‡i newsletterom?

 

Kreiranje raฤuna u MailChimp-u - Slika 20
Kreiranje raฤuna u MailChimp-u – Slika 20 – MailChimp novosti i savjeti prema vaลกim interesima

 

Kroz odgovore na ova pitanja, MailChimp je pokuลกao dobiti ‘sliku’ ลกto vam je vaลพno i zaลกto ga ลพelite koristiti. ลฝelite li primati MailChimp savjete o tome kako voditi uspjeลกne kampanje, pretplatite se na njihov newsletter. (slika 20).

 

3. Postavke newsletter kampanje

Preko MailChimp Dashboard-a (Slika 21), postavit ฤ‡ete svoju newsletter kampanju. U gornjem desnom uglu nalazi se sivi gumb “Create Campaign”.

Postavke newsletter kampanje - slika 21
Postavke newsletter kampanje – Slika 21 – MailChimp Dashboard – “Create Campaign”

 

Klik nas vodi u ‘novi prozor’ na kojem trebate odabrati vrstu kampanje koju ลพelite kreirati (slika 22). Sa lijeve strane ponuฤ‘ene su dostupne opcije, a mi smo se odluฤili za “Email”.

Postavke newsletter kampanje - slika 22
Postavke newsletter kampanje – Slika 22 – Odabir vrste kampanje – Email kampanja

 

Prije nego poฤnete sa ureฤ‘ivanjem newsletter predloลกka, potrebno je odrediti naziv kampanje (slika 23).

Postavke newsletter kampanje - slika 23
Postavke newsletter kampanje – Slika 23 – Odredite naziv kampanje

 

Nakon toga kreฤ‡emo u kreiranje kampanje. Potrebno je napraviti listu kontakata kojima ฤ‡emo poslati ลพeljeni newsletter. Prva toฤka “Add Recipients” (slika 24 i 25).

Postavke newsletter kampanje - Slika 24
Postavke newsletter kampanje – Slika 24 – Dodavanje kontakata “Add Recipients”

 

Postavke newsletter kampanje - slika 25
Postavke newsletter kampanje – Slika 25 – Dodavanje kontakata “Import Contacts”

 

Mi smo se odluฤili za ‘Copy/paste from file’ opciju prema kojoj svaki kontakt koji imamo, unosimo ‘ruฤno’, u za to predviฤ‘eno polje. Za nastavak na sljedeฤ‡i korak, pritisnite zeleni gumb u donjem desnom kutu (slika 26 i 27).

Postavke newsletter kampanje - slika 26
Postavke newsletter kampanje – Slika 26 – Dodavanje kontakata “Import Contacts” – “Copy/paste from file”

 

Postavke newsletter kampanje - Slika 27
Postavke newsletter kampanje – Slika 27 – Dodavanje kontakata – “Copy/paste from file” – “ruฤni” unos

 

Kao ลกto sam spomenula ranije, svoje kontakte moลพete ‘obiljeลพiti odreฤ‘enim tagom’ koji se vama ฤini najsmislenijim obzirom na listu koju imate (slika 28). Na ovom koraku odabrat ฤ‡ete i status kontakata koje uvodite u kampanju. Odnosno jesu li se oni pretplatili na sadrลพaj koji im ลกaljete, nisu se pretplatili, ili su ลพeljeli da ih maknete sa liste. Kada ste ovo rijeลกili kliknite na “Continue To Review”, dolje desno.

Postavke newsletter kampanje - slika 28
Postavke newsletter kampanje – Slika 28 – Tagiranje liste kontakata i odreฤ‘ivanje njihovog statusa

 

Pojavit ฤ‡e se ‘novi prozor’ sa porukom “You’re all set to import”. U donjem desnom uglu, klikom na gumb “Import” zapoฤet ฤ‡e proces uvoza kontakata koje ste malo prije upisali (slika 29).

Postavke newsletter kampanje - slika 29
Postavke newsletter kampanje – Slika 29 – Proces uvoza kontakata poฤet ฤ‡e nakon ลกto ste kliknuli na “Import” dolje desno

 

Kada smo uredili listu na koju ฤ‡emo slati newsletter, potrebno je odrediti naziv poลกiljatelja newslettera te email adresu (slika 30).

To je ono ลกto ฤ‡e korisnik newslettera vidjeti u svom inbox-u. Preporuka je da navedete ime osobe koja ลกalje (svoje ime) i onda odreฤ‘enim znakom odvojite naziv tvrtke/brenda. Takav pristup djeluje osobnije i veฤ‡a je ลกansa da ฤ‡e, newsletter koji ลกaljete, biti otvoren i proฤitan. Potvrdite na “Save”.

Postavke newsletter kampanje - slika 30
Postavke newsletter kampanje – Slika 30 – Ureฤ‘ivanje poลกiljatelja kampanje

 

Zatim ureฤ‘ujemo “Subject”, odnosno naslov email-a koji ลกaljemo kao newsletter.

To je vrlo bitna znaฤajka prema kojoj primatelj newslettera odluฤuje hoฤ‡e li isti otvoriti. Stoga, vodite raฤuna da naslovom privuฤete paลพnju, ali i da ima veze sa sadrลพajem newslettera nakon ลกto se on otvori (slika 31). Takoฤ‘er, potvrdite na “Save”.

Postavke newsletter kampanje - slika 31
Postavke newsletter kampanje – Slika 31 – Ureฤ‘ivanje naslova email-a

 

Sljedeฤ‡a po redu je rubrika “Preview Text” (slika 32).

To je, otprilike, jedna reฤenica koja ฤ‡e se u inboxu primatelja pokazati uz naslov (slika 33). Nije nuลพno da je ureฤ‘ujete. Ali obzirom da ลพivimo u vremenu kada je bitno istaknuti se, neฤ‡e biti na odmet ako i ovdje pokaลพete svoju kreativnost. Joลก jednom “Save”, da spremite svoj odabir.

Postavke newsletter kampanje - slika 32
Postavke newsletter kampanje – Slika 32 – “Preview tekst”

 

Postavke newsletter kampanje - slika 33
Postavke newsletter kampanje – Slika 33 – Reฤenica koju smo uredili pod “Preview tekst”, u inboxu primatelja prikazuje se uz naslov emaila. I to izgleda otprilike ovako.

 

Ostalo nam je joลก da kreiramo newsletter predloลพak. To ฤ‡emo uฤiniti tako da kliknemo na “Design Email” (slika 34).

Postavke newsletter kampanje - slika 34
Postavke newsletter kampanje – Slika 34 – Dizajniranje newsletter predloลกka je zadnji korak prije slanja kampanje

 

 

4. Kreiranje newsletter predloลกka

Nakon ลกto smo postavili osnovne elemente kampanje, kreฤ‡emo u izradu samog newslettera (slika 35). U besplatnoj verziji moลพete birati izmeฤ‘u nekoliko “Basic” verzija dizajna. Mi smo se odluฤili za “1 Column – Full Width”.

No, koju god da verziju odaberete, svaka se moลพe dodatno urediti sa drugaฤijim elementima i upotpuniti odgovarajuฤ‡im sadrลพajem.

Kreiranje newsletter predloลกka - slika 35
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 35 – Odaberite jednu “Basic” verziju dizajna buduฤ‡eg newslettera

 

Ureฤ‘ivanje newsletter predloลกka podijeljeno je u tri kategorije – “Content”, “Design” te “Comments”, koje se nalaze sa desne strane (slika 36).

U “Content” kategoriji dostupni su razni elementi sadrลพaja koje moลพete staviti u newsletter – Tekst, Uokvireni tekst, Crtu kojom ฤ‡ete prelomiti sadrลพaj, Sliku, Sliku sa tekstom, Ikone druลกtvenih mreลพa, i tako dalje.

Pojedini element dodajete u predloลพak na naฤin da ga odaberete i prebacite na lijevu stranu, ispod dijela u kojem piลกe “Logo”.

Ureฤ‘ivanje predloลกka vrlo je intuitivno i kroz par minuta koriลกtenja postat ฤ‡e vam jasno kako ovaj program funkcionira. Moลพete eksperimentirati i traลพiti rjeลกenje koje vam najbolje odgovora.

Kreiranje newsletter predloลกka - slika 36
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 36 – Ureฤ‘ivanje newslettera podijeljeno je u tri kategorije – “Content”, “Design” te “Comments”

 

Prilikom kreiranja predloลกka, u kategoriji “Design” ureฤ‘ujete odreฤ‘ene dijelove newslettera (cijela stranica, zaglavlje, podnoลพje, …) i to – prema boji pozadine, veliฤini i tipu fonta, razmacima, rubovima i sliฤno (slika 37 i 38).

Dobro je da imate na umu boje i fontove koje ste odabrali prilikom izrade web stranice, kako bi cijela priฤa slijedila isti obrazac. Na taj naฤin utjeฤete na dosljednost svog brenda obzirom na komunikaciju vizualnih elemenata.

Nemojte zaboraviti kliknuti na sivi gumb “Save” kako bi saฤuvali svoje odabire glede dizajna newslettera.

Klik na zeleni gumb “Save&Close” znaฤi da ste u potpunosti zavrลกili sa izradom predloลกka, a to joลก nije sluฤaj.

Kreiranje newsletter predloลกka - slika 37
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 37 – Ureฤ‘ivanje newslettera – “Design”

 

Kreiranje newsletter predloลกka - slika 38
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 38 – Ureฤ‘ivanje newslettera – “Design” – promjene spremite na sivi gumb “Save”

 

Rubrika “Comments” je mjesto u kojem ฤ‡e se pojaviti povratna informacija osoba sa kojima ste podijelili testni primjer newslettera. To vam moลพe pomoฤ‡i ako ลพelite miลกljenje kolega, prije nego ลกto newsletter poลกaljete na sve adrese svojih pretplatnika. (Slika 39.)

Kreiranje newsletter predloลกka - slika 39
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 39 – Ureฤ‘ivanje newslettera “Comments” – mjesto na kojem ฤ‡e se naฤ‡i feedback o testnoj verziji newslettera, od kolege ฤije ste miลกljenje zatraลพili

 

Dodavanje slike u MailChimp, pokazat ฤ‡emo kroz korak postavljanja logo znaka u zaglavlje newslettera (Slika 40).

Dakle, oznaฤite polje gdje piลกe “Logo” i sa desne strane vidjet ฤ‡ete “Your Default Logo”. Ispod toga se nalaze “Replace”, “Link” i “Alt”. Kliknite na “Replace”.

Kreiranje newsletter predloลกka - slika 40
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 40 – Dodavanje slike u MailChimp – Postavljanje logo znaka – Kliknite “Replace”

 

Otvara se novi prozor u kojem imate moguฤ‡nost uvesti fotografije, u ovom sluฤaju logotip vaลกe tvrtke/obrta/brenda (slika 41).

Obzirom da smo tek postavili raฤun i da kreiramo prvu kampanju, ovo mjesto joลก je uvijek prazno. No, u buduฤ‡nosti, kako budete radili kampanju po kampanju, ovdje ฤ‡e se nalaziti sve fotografije koje ste koristili.

U gornjem desnom uglu, kliknite na sivi gumb “Upload”.

Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 41 – Dodavanje slike u MailChimp – Postavljanje logo znaka – kliknite “Upload” gore desno.

 

Zatim odaberite sliku sa vaลกeg raฤunala (logo) koji ฤ‡ete uploadati.

Slika 42 – okvirno pokazuje dodavanje slike sa raฤunala. Ovaj prikaz se moลพe razlikovati ovisno o tome kakvo raฤunalo imate.

Kreiranje newsletter predloลกka - Slika 42
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 42 – Dodavanje slike u MailChimp – Odabir slike na raฤunalu

 

Kada je fotografija logotipa na MailChimp-u, oznaฤit ฤ‡emo je zelenom kvaฤicom i kliknuti na “Insert” gore desno (slika 43).

Kreiranje newsletter predloลกka - Slika 43
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 43 – Dodavanje slike u MailChimp – Odabir slike na MailChimp-u – Kliknite “Insert” gore desno.

 

Logo se pojavio u zaglavlju newsletter predloลกka (slika 44). Ovisno o veliฤini slike koju ste postavili, moลพda ฤ‡ete morati korigirati “Image Display Size”, odnosno veliฤinu prikaza slike.

Sad to ลกto ste napravili spremite odabirom “Save&Close” SIVE BOJE, dolje desno.

Ako niste zadovoljni kako izgleda vaลก logo (dobro se ne vidi, veliฤina nije odgovarajuฤ‡a ili sliฤno), kliknite na “Replace” i ponovite korake, ovaj puta sa odgovarajuฤ‡om fotografijom ๐Ÿ™‚ .

Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 44 – Dodavanje slike u MailChimp – Logo je u newsletteru – kliknite na “Save&Close” SIVE BOJE

 

Sad ฤ‡emo pokazati kako dodati novi element u newsletter (slika 45).

Odluฤili smo se za opciju dodavanja “Image Card”, to jest sliku sa tekstom.

Sa desne strane pronaฤ‘ite ovaj element i povucite ga na lijevu stranu ispod logo znaka. Nakon toga, sa desne strane pojavit ฤ‡e se “Upload an image”. Ispod toga odaberite zeleno “Browse”.

Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 45 – Dodavanje novog elementa u predloลพak – “Image Card”

 

Otvorit ฤ‡e se “Content Studio” kao na slici 41. Za unos nove fotografije ponovit ฤ‡ete korake prikazane na slikama 41, 42 , 43 i 44.

Kada ste postavili novu fotografiju u newsletter predloลพak, za ovaj element moลพete urediti i tekst. Takoฤ‘er sa desne strane, u dijelu gdje je navedeno “Input caption text here. …”.

Kako to izgleda u naลกem sluฤaju, pogledajte sliku 46.

Kreiranje newsletter predloลกka - Slika 46
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 46 – Dodavanje novog elementa u predloลพak – “Image Card” – Nova slika dodana i ureฤ‘ujemo tekst

 

I sad vam zapravo preostaje da se igrate sa izgledom newslettera. Da isprobavate koji raspored elemenata vam najbolje odgovara, te da uredite sadrลพaj do kraja.

 

Nemojte zaboraviti dodati i linkove ‘na stvari’ koje spominjete u newsletteru. Ako niลกta drugo, onda logo poveลพite sa web stranicom.

Svaki element koji dodate u newsletter predloลพak, moลพete povezati sa linkom.

Konaฤni izgled newslettera, koji smo mi koristili za ovaj primjer, sadrลพi 4 slike – logo, blog, opis proizvoda i newsletter. Svaki od tih elemenata, povezali smo sa odgovarajuฤ‡im linkom (slika 47).

A to se radi ovako:
– Kada kliknete na element, ovisno o tome jeste li odabrali sliku ili tekst, sa desne strane pojavit ฤ‡e se rijeฤ “Link” ili znak karike koji simbolizira dodavanje linka.
– Klikom na to podruฤje, otvara se novi prozorฤiฤ‡ koji vas traลพi da upiลกete ลพeljeni link.
– Nakon ลกto ste ga upisali, potvrdite na “Insert”.

Sada element ima link na koji korisnik moลพe kliknuti, kada bude gledao newsletter.

Kreiranje newsletter predloลกka - Slika 47
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 47 – Dodavanje linka

 

Ako ลพelite provjeriti kako bi newsletter otprilike izgledao, prije nego ลกto ga poลกaljete svojim pretplatnicima – u tamno osjenฤanoj traci pri vrhu ekrana pronaฤ‘ite “Preview and Test” i u padajuฤ‡em izborniku odaberite “Enter preview mode” (slika 48).

Kreiranje newsletter predloลกka - Slika 48
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 48 – Kako izgleda newsletter kada ga dobije primatelj – “Preview and Test” pa zatim “Enter preview mode”

 

Otvorit ฤ‡e se opcija pregleda “Desktop” verzije, “Mobile” verzije te “Inbox”. Klikom na bilo koju od njih, vidjet ฤ‡ete kako ฤ‡e newsletter izgledati kada ga primatelj bude gledao na odreฤ‘enom ureฤ‘aju (slika 49).

Kada ลพelite izaฤ‡i iz opcije pretpregleda, kliknite na “x” sa gornje desne strane ekrana.

Kreiranje newsletter predloลกka - Slika 49
Kreiranje newsletter predloลกka – Slika 49 – Kako izgleda newsletter kada ga dobije primatelj – “Preview and Test” – “Desktop”, “Mobile” te “Inbox”

 

5. Lansiranje newsletter kampanje

Ako ste zavrลกili sa ureฤ‘ivanjem newsletter predloลกka, kliknite na zeleni znak “Save&Close” pri dnu sa desne strane ekrana (slika 50).

Kreiranje newsletter predloลกka - Slika 50
Slika 50 – Kreiranje newsletter predloลกka – Zavrลกeno – Klik na zeleni “Save&Close” dolje desno

 

I to je to. Sve je spremno za lansiranje prve newsletter kampanje u MailChimp-u (slika 51). Imamo listu pretplatnika. Uredili smo naziv poลกiljatelja. Odabrali smo naslov newslettera. Kreirali smo newsletter predloลพak.

Slika 51 - Sve je spremno za slanje prve newsletter kampanje
Slika 51 – Sve je spremno za slanje prve newsletter kampanje

 

Sad joลก napravimo zavrลกni test na svoj mail, da vidimo kako to toฤno izgleda u inboxu.

Ponovno smo na MailChimp Dashboard-u, pred kampanjom koju smo upravo kreirali.

Kod kvaฤice “Content” (ฤetvrta po redu), ispod predloลกka zelenim slovima piลกe “Send a Test Email”.

Klikom na to podruฤje, otvara se prozorฤiฤ‡ u koji ฤ‡emo upisati email adresu na koju ลพelimo da nam stigne testni newsletter.

Unos potvrdimo na sivi gumb “Send Test” (slika 52 i 53).

Slika 52 - Testni mail - upisivanje mail adrese na kojoj ลพelite testirati MailChimp newsletter
Slika 52 – Testni mail – upisivanje mail adrese na kojoj ลพelite testirati MailChimp newsletter

 

Slika 53 - MailChimp newsletter - Testni mail - Poslan
Slika 53 – MailChimp newsletter – Testni mail – Poslan

 

Kroz par minuta, u inboxu bi se trebao naฤ‡i testni email (slika 54 i 55).

Provjerite je li sve baลก onako kako ste zamislili. Piลกe li sve ลกto treba, rade li linkovi, moลพete li kliknuti na sve gumbe koje ste stavili.

Slika 54 - MailChimp newsletter - Testni mail - U inboxu
Slika 54 – MailChimp newsletter – Testni mail – U inboxu

 

Slika 55 - MailChimp newsletter - Testni mail - U inboxu
Slika 55 – MailChimp newsletter – Testni mail – U inboxu

 

Ako je sve u redu, vratite se na MailChimp Dashboard (slika 56).

Sa gornje desne strane nalazi se zeleni gumb “Send”. Klikom na njega, otvara se joลก jedan novi prozor (slika 57). Tu vas traลพi konaฤan odgovor – da newsletter ลพelite poslati newsletter sada.

Slika 56 - MailChimp newsletter - Lansiranje prve newsletter kampanje - Kliknite "Send", zeleni gumb gore desno
Slika 56 – MailChimp newsletter – Lansiranje prve newsletter kampanje – Kliknite “Send”, zeleni gumb gore desno

 

Slika 57 - MailChimp newsletter - Lansiranje prve newsletter kampanje - "Send Now" vas dijeli od toga da poลกaljete newsletter na sve kontakte
Slika 57 – MailChimp newsletter – Lansiranje prve newsletter kampanje – “Send Now” vas dijeli od toga da poลกaljete newsletter na sve kontakte

 

Odabirom “Send Now” vaลกa newsletter kampanja otiฤ‡i ฤ‡e live, na sve mail adrese koje ste naveli u kampanji.

 

ฤŒestitam, lansirali ste svoju prvu MailChimp newsletter kampanju (slika 58).

Slika 58 - ฤŒestitam! Poslali ste svoj prvi MailChimp newsletter.
Slika 58 – ฤŒestitam! Poslali ste svoj prvi MailChimp newsletter.

 

Sada vam preostaje da pratite rezultate kampanje (slika 59). I na osnovu podataka koje moลพete vidjeti kroz MailChimp izvjeลกฤ‡e, kreirate svoje daljnje akcije.

Slika 59 - MailChimp izvjeลกฤ‡e o newsletter kampanji.
Slika 59 – MailChimp izvjeลกฤ‡e o newsletter kampanji.

 

Ovo je bio vodiฤ u 5 koraka i gotovo 60 slika o tome kako kreirati raฤun u MailChimp-u te poslati svoju prvu kampanju. Nadam se da ฤ‡e vam sluลพiti da ostvarite sve ono ลกto ลพelite ostvariti ovim alatom.

Ako vam je ฤlanak bio zanimljiv, pratite naลกu rubriku Savjeti. Tu donosimo nove informacije iz podruฤja tehnologije, kojima moลพete unaprijediti ono ลกto radite. Ako znate nekoga kome bi ฤlanak bio koristan, slobodno ga podijelite. I vaลกe komentare rado ฤitamo.

Pozdrav do sljedeฤ‡e prilike ๐Ÿ™‚ .