Pred vama je vodič o tome kako kreirati račun na MailChimp-u te kako pokrenuti svoju prvu kampanju.
MailChimp je najpoznatiji alat za slanje newslettera na veći broj adresa. Dostupan je u besplatnoj verziji i onoj koja se naplaćuje. U ovom slučaju, zadržat ćemo se na besplatnoj verziji, u kojoj je moguće newsletter poslati na 2.000 email adresa.
Od bitnih karakteristika MailChimp-a važno je spomenuti sljedeće:
- Unos tablice sa listom pretplatnika. Što je posebno korisno kada imate veći broj kontakta jer ih ne morate sve ručno unositi. Na taj način olakšan je unos korisnika sa podacima kao što su e-mail, ime i prezime, broj telefona i slično.
- Kategoriziranje kontakata putem ‘tagova’. Ovo će dobro doći kroz vrijeme, kako budete pratili kampanje koje radite. Korisnike možete rasporediti u skupine prema određenim specifičnostima. Primjerice – jesu li otvorili newsletter ili nisu, u kojem gradu se nalaze, za koju uslugu su iskazali interes, i tako dalje.
- Osim toga, u izvješću MailChimp kampanje možete vidjeti vrlo bitne podatke – tko je otvorio email i koliko puta, tko nije dobio email, tko se ‘skinuo’ s liste vaših pretplatnika, tko je i na koji link kliknuo, i druge važne podatke.
Kako poslati newsletter preko MailChimp-a?
1. Izradite račun u MailChimp-u?
Kao i uvijek, prvi korak je napraviti račun na MailChimp-u. Na početnoj stranici (slika 1), u gornjem desnom uglu, vidjet ćete tamnozelenu oznaku “Sign Up Free”.
Klik na tu opciju vodit će vas do sljedećeg koraka – upišite email adresu, korisničko ime i lozinku (slika 2).
Preporuka je da upišete mail koji ćete stvarno provjeravati. To je mail na koji će vas MailChimp obavijestiti ako se netko, primjerice, odluči odgovoriti na newsletter.
Nakon što ste upisali te podatke, kliknite na tamnozeleni gumb “Get Started”.
U pretinac električne pošte stići će vam link za potvrdu da ste vi kreirali račun na MailChimp-u (slika 3 i 4).
2. Popunjavanje profila u MailChimp-u
Nakon što ste potvrdili da ste vi osoba koja je kreirala račun na MailChimp-u, potrebno je odabrati kako želite koristiti ovaj alat. Opcija “Free” je posljednja u nizu. Nakon što ste je odabrali, kliknite na “Complete” (slika 5).
Zatim slijedi popunjavanje profila. Osim imena i prezimena (slika 6), bit će potrebno odgovoriti na još nekoliko pitanja:
- Imate li web stranicu, tražit će vas da je navedete (slika 7). Ako nemate još, predlažem da pogledate naš detaljan vodič kako napraviti web stranicu u Wix-u.
- Koja je adresa vaše tvrtke/obrta (slika 8).
- Lista kontakata/pretplatnika (možete odgovoriti i da nemate) – slika 9, 10 i 11.
- Želite li povezati svoje kampanje sa društvenim mrežama (slika 12).
Nakon toga slijedi nekoliko ‘Yes/No’ pitanja o tome kakav je posao kojim se bavite i utvrđivanje u koju svrhu želite koristiti MailChimp (slika 13).
- Bavite li online prodajom (slika 14).
- Je li preko vaše web stranice moguće napraviti rezervaciju ili kupovinu ulaznica (slika 15).
- Da li vam je važno da sa korisnikom stupite u direktni kontakt (slika 16).
- Ostvarujete li zaradu kroz sadržaj koji plasirate na vašoj web stranici (slika 17).
- Koriste li kupci vaših usluga/proizvoda aplikaciju kako bi ostvarili pristup vašim uslugama/proizvodima (slika 18).
- Kako mjerite uspjeh, u smislu, što vam je bitno da korisnik napravi kada je u pitanju promocija sadržaja vaše web stranice – važno vam je da korisnici naprave akciju vezanu uz sadržaj vaše web stranice; ili ste više usmjereni tome da korisnike dovedete na svoju aplikaciju; odnosno želite da naprave kupovinu putem vaše web stranice (slika 19).
Kroz odgovore na ova pitanja, MailChimp je pokušao dobiti ‘sliku’ što vam je važno i zašto ga želite koristiti. Želite li primati MailChimp savjete o tome kako voditi uspješne kampanje, pretplatite se na njihov newsletter. (slika 20).
3. Postavke newsletter kampanje
Preko MailChimp Dashboard-a (Slika 21), postavit ćete svoju newsletter kampanju. U gornjem desnom uglu nalazi se sivi gumb “Create Campaign”.
Klik nas vodi u ‘novi prozor’ na kojem trebate odabrati vrstu kampanje koju želite kreirati (slika 22). Sa lijeve strane ponuđene su dostupne opcije, a mi smo se odlučili za “Email”.
Prije nego počnete sa uređivanjem newsletter predloška, potrebno je odrediti naziv kampanje (slika 23).
Nakon toga krećemo u kreiranje kampanje. Potrebno je napraviti listu kontakata kojima ćemo poslati željeni newsletter. Prva točka “Add Recipients” (slika 24 i 25).
Mi smo se odlučili za ‘Copy/paste from file’ opciju prema kojoj svaki kontakt koji imamo, unosimo ‘ručno’, u za to predviđeno polje. Za nastavak na sljedeći korak, pritisnite zeleni gumb u donjem desnom kutu (slika 26 i 27).
Kao što sam spomenula ranije, svoje kontakte možete ‘obilježiti određenim tagom’ koji se vama čini najsmislenijim obzirom na listu koju imate (slika 28). Na ovom koraku odabrat ćete i status kontakata koje uvodite u kampanju. Odnosno jesu li se oni pretplatili na sadržaj koji im šaljete, nisu se pretplatili, ili su željeli da ih maknete sa liste. Kada ste ovo riješili kliknite na “Continue To Review”, dolje desno.
Pojavit će se ‘novi prozor’ sa porukom “You’re all set to import”. U donjem desnom uglu, klikom na gumb “Import” započet će proces uvoza kontakata koje ste malo prije upisali (slika 29).
Kada smo uredili listu na koju ćemo slati newsletter, potrebno je odrediti naziv pošiljatelja newslettera te email adresu (slika 30).
To je ono što će korisnik newslettera vidjeti u svom inbox-u. Preporuka je da navedete ime osobe koja šalje (svoje ime) i onda određenim znakom odvojite naziv tvrtke/brenda. Takav pristup djeluje osobnije i veća je šansa da će, newsletter koji šaljete, biti otvoren i pročitan. Potvrdite na “Save”.
Zatim uređujemo “Subject”, odnosno naslov email-a koji šaljemo kao newsletter.
To je vrlo bitna značajka prema kojoj primatelj newslettera odlučuje hoće li isti otvoriti. Stoga, vodite računa da naslovom privučete pažnju, ali i da ima veze sa sadržajem newslettera nakon što se on otvori (slika 31). Također, potvrdite na “Save”.
Sljedeća po redu je rubrika “Preview Text” (slika 32).
To je, otprilike, jedna rečenica koja će se u inboxu primatelja pokazati uz naslov (slika 33). Nije nužno da je uređujete. Ali obzirom da živimo u vremenu kada je bitno istaknuti se, neće biti na odmet ako i ovdje pokažete svoju kreativnost. Još jednom “Save”, da spremite svoj odabir.
Ostalo nam je još da kreiramo newsletter predložak. To ćemo učiniti tako da kliknemo na “Design Email” (slika 34).
4. Kreiranje newsletter predloška
Nakon što smo postavili osnovne elemente kampanje, krećemo u izradu samog newslettera (slika 35). U besplatnoj verziji možete birati između nekoliko “Basic” verzija dizajna. Mi smo se odlučili za “1 Column – Full Width”.
No, koju god da verziju odaberete, svaka se može dodatno urediti sa drugačijim elementima i upotpuniti odgovarajućim sadržajem.
Uređivanje newsletter predloška podijeljeno je u tri kategorije – “Content”, “Design” te “Comments”, koje se nalaze sa desne strane (slika 36).
U “Content” kategoriji dostupni su razni elementi sadržaja koje možete staviti u newsletter – Tekst, Uokvireni tekst, Crtu kojom ćete prelomiti sadržaj, Sliku, Sliku sa tekstom, Ikone društvenih mreža, i tako dalje.
Pojedini element dodajete u predložak na način da ga odaberete i prebacite na lijevu stranu, ispod dijela u kojem piše “Logo”.
Uređivanje predloška vrlo je intuitivno i kroz par minuta korištenja postat će vam jasno kako ovaj program funkcionira. Možete eksperimentirati i tražiti rješenje koje vam najbolje odgovora.
Prilikom kreiranja predloška, u kategoriji “Design” uređujete određene dijelove newslettera (cijela stranica, zaglavlje, podnožje, …) i to – prema boji pozadine, veličini i tipu fonta, razmacima, rubovima i slično (slika 37 i 38).
Dobro je da imate na umu boje i fontove koje ste odabrali prilikom izrade web stranice, kako bi cijela priča slijedila isti obrazac. Na taj način utječete na dosljednost svog brenda obzirom na komunikaciju vizualnih elemenata.
Nemojte zaboraviti kliknuti na sivi gumb “Save” kako bi sačuvali svoje odabire glede dizajna newslettera.
Klik na zeleni gumb “Save&Close” znači da ste u potpunosti završili sa izradom predloška, a to još nije slučaj.
Rubrika “Comments” je mjesto u kojem će se pojaviti povratna informacija osoba sa kojima ste podijelili testni primjer newslettera. To vam može pomoći ako želite mišljenje kolega, prije nego što newsletter pošaljete na sve adrese svojih pretplatnika. (Slika 39.)
Dodavanje slike u MailChimp, pokazat ćemo kroz korak postavljanja logo znaka u zaglavlje newslettera (Slika 40).
Dakle, označite polje gdje piše “Logo” i sa desne strane vidjet ćete “Your Default Logo”. Ispod toga se nalaze “Replace”, “Link” i “Alt”. Kliknite na “Replace”.
Otvara se novi prozor u kojem imate mogućnost uvesti fotografije, u ovom slučaju logotip vaše tvrtke/obrta/brenda (slika 41).
Obzirom da smo tek postavili račun i da kreiramo prvu kampanju, ovo mjesto još je uvijek prazno. No, u budućnosti, kako budete radili kampanju po kampanju, ovdje će se nalaziti sve fotografije koje ste koristili.
U gornjem desnom uglu, kliknite na sivi gumb “Upload”.
Zatim odaberite sliku sa vašeg računala (logo) koji ćete uploadati.
Slika 42 – okvirno pokazuje dodavanje slike sa računala. Ovaj prikaz se može razlikovati ovisno o tome kakvo računalo imate.
Kada je fotografija logotipa na MailChimp-u, označit ćemo je zelenom kvačicom i kliknuti na “Insert” gore desno (slika 43).
Logo se pojavio u zaglavlju newsletter predloška (slika 44). Ovisno o veličini slike koju ste postavili, možda ćete morati korigirati “Image Display Size”, odnosno veličinu prikaza slike.
Sad to što ste napravili spremite odabirom “Save&Close” SIVE BOJE, dolje desno.
Ako niste zadovoljni kako izgleda vaš logo (dobro se ne vidi, veličina nije odgovarajuća ili slično), kliknite na “Replace” i ponovite korake, ovaj puta sa odgovarajućom fotografijom 🙂 .
Sad ćemo pokazati kako dodati novi element u newsletter (slika 45).
Odlučili smo se za opciju dodavanja “Image Card”, to jest sliku sa tekstom.
Sa desne strane pronađite ovaj element i povucite ga na lijevu stranu ispod logo znaka. Nakon toga, sa desne strane pojavit će se “Upload an image”. Ispod toga odaberite zeleno “Browse”.
Otvorit će se “Content Studio” kao na slici 41. Za unos nove fotografije ponovit ćete korake prikazane na slikama 41, 42 , 43 i 44.
Kada ste postavili novu fotografiju u newsletter predložak, za ovaj element možete urediti i tekst. Također sa desne strane, u dijelu gdje je navedeno “Input caption text here. …”.
Kako to izgleda u našem slučaju, pogledajte sliku 46.
I sad vam zapravo preostaje da se igrate sa izgledom newslettera. Da isprobavate koji raspored elemenata vam najbolje odgovara, te da uredite sadržaj do kraja.
Nemojte zaboraviti dodati i linkove ‘na stvari’ koje spominjete u newsletteru. Ako ništa drugo, onda logo povežite sa web stranicom.
Svaki element koji dodate u newsletter predložak, možete povezati sa linkom.
Konačni izgled newslettera, koji smo mi koristili za ovaj primjer, sadrži 4 slike – logo, blog, opis proizvoda i newsletter. Svaki od tih elemenata, povezali smo sa odgovarajućim linkom (slika 47).
A to se radi ovako:
– Kada kliknete na element, ovisno o tome jeste li odabrali sliku ili tekst, sa desne strane pojavit će se riječ “Link” ili znak karike koji simbolizira dodavanje linka.
– Klikom na to područje, otvara se novi prozorčić koji vas traži da upišete željeni link.
– Nakon što ste ga upisali, potvrdite na “Insert”.
Sada element ima link na koji korisnik može kliknuti, kada bude gledao newsletter.
Ako želite provjeriti kako bi newsletter otprilike izgledao, prije nego što ga pošaljete svojim pretplatnicima – u tamno osjenčanoj traci pri vrhu ekrana pronađite “Preview and Test” i u padajućem izborniku odaberite “Enter preview mode” (slika 48).
Otvorit će se opcija pregleda “Desktop” verzije, “Mobile” verzije te “Inbox”. Klikom na bilo koju od njih, vidjet ćete kako će newsletter izgledati kada ga primatelj bude gledao na određenom uređaju (slika 49).
Kada želite izaći iz opcije pretpregleda, kliknite na “x” sa gornje desne strane ekrana.
5. Lansiranje newsletter kampanje
Ako ste završili sa uređivanjem newsletter predloška, kliknite na zeleni znak “Save&Close” pri dnu sa desne strane ekrana (slika 50).
I to je to. Sve je spremno za lansiranje prve newsletter kampanje u MailChimp-u (slika 51). Imamo listu pretplatnika. Uredili smo naziv pošiljatelja. Odabrali smo naslov newslettera. Kreirali smo newsletter predložak.
Sad još napravimo završni test na svoj mail, da vidimo kako to točno izgleda u inboxu.
Ponovno smo na MailChimp Dashboard-u, pred kampanjom koju smo upravo kreirali.
Kod kvačice “Content” (četvrta po redu), ispod predloška zelenim slovima piše “Send a Test Email”.
Klikom na to područje, otvara se prozorčić u koji ćemo upisati email adresu na koju želimo da nam stigne testni newsletter.
Unos potvrdimo na sivi gumb “Send Test” (slika 52 i 53).
Kroz par minuta, u inboxu bi se trebao naći testni email (slika 54 i 55).
Provjerite je li sve baš onako kako ste zamislili. Piše li sve što treba, rade li linkovi, možete li kliknuti na sve gumbe koje ste stavili.
Ako je sve u redu, vratite se na MailChimp Dashboard (slika 56).
Sa gornje desne strane nalazi se zeleni gumb “Send”. Klikom na njega, otvara se još jedan novi prozor (slika 57). Tu vas traži konačan odgovor – da newsletter želite poslati newsletter sada.
Odabirom “Send Now” vaša newsletter kampanja otići će live, na sve mail adrese koje ste naveli u kampanji.
Čestitam, lansirali ste svoju prvu MailChimp newsletter kampanju (slika 58).
Sada vam preostaje da pratite rezultate kampanje (slika 59). I na osnovu podataka koje možete vidjeti kroz MailChimp izvješće, kreirate svoje daljnje akcije.
Ovo je bio vodič u 5 koraka i gotovo 60 slika o tome kako kreirati račun u MailChimp-u te poslati svoju prvu kampanju. Nadam se da će vam služiti da ostvarite sve ono što želite ostvariti ovim alatom.
Ako vam je članak bio zanimljiv, pratite našu rubriku Savjeti. Tu donosimo nove informacije iz područja tehnologije, kojima možete unaprijediti ono što radite. Ako znate nekoga kome bi članak bio koristan, slobodno ga podijelite. I vaše komentare rado čitamo.
Pozdrav do sljedeće prilike 🙂 .