Prema podacima iz Centra za vozila Hrvatske broj registriranih ekoloških vozila u 2016 godini, nalazi se u stabilnom porastu. Najveće povećanje u kategoriji M1 (osobni automobil/kombi vozilo) očekivano bilježe vozila sa hibridnim pogonom, točnije 496 vozila više u odnosu na prethodnu godinu. Vozila sa potpuno električnim pogonom po brojnosti čine 1/9 u odnosu na hibridna vozila, sa ukupnim brojem registriranih vozila od 224 komada, time je ostvareno povećanje za +44% u odnosu na prošlu godinu, što znači da je 68 električnih automobila više na našim cestama nego u 2015 godini.
Vozila kategorije M1 (osobni automobil/kombi vozilo)
Najveći broj električnih vozila svrstava se u kategoriju L (laka vozila; červerocikl, motor, moped), ukupno 445 registriranih vozila , u istoj kategoriji nalaze se i 2 hibridna vozila. Povećanje električnih vozila u L kategoriji u odnosu na prošlu iznosi +33% , tj. 111 vozila više.
Vozila kategorije L (laka vozila; červerocikl, motor, moped)
Proteklih par godina Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost sufinancirao je javnim pozivom nabavu električnih i hibridnih vozila, čime se znatno doprinjelo predočenoj statistici, nažalost za sada nema naznaka da će se isto nastaviti u tekućoj godini, što će nedvojbeno utjecati na daljnji pozitivni trend.
iCARO Green Mobility
Povodom GARAGE AUTO SHOW-a, koji se odvijao u trgovačkom centru WESTGATE, pažnju je između ostalih modela privukao automobil naziva iCARO.
Radi se o Talijanskom proizvođaču vozila GREENGO MOBILITY(Talijansko-Kineska kombinacija- Talijani zaduženi za dizajn,Kinezi za tehnologiju), koji je početkom srpnja 2014. godine uveo na Hrvatsko tržište el. automobil naziva iCARO.
Radi se o malom gradskom automobilu sa dva sjedala, dimenzija 2765/1540/1525 – d/š/v i međuosovinskog razmaka 1765 mm. Kao pogonski agregat navodi se elektromotor snage 6 kW – 8 KS, koji je itekako dovoljan da vozilo ubrza od 0 do svoje maksimalne brzine u vremenu ispod 10 sekundi. Brzina mu je specificirana na maksimalnih 70 km/h(maksimalna brzina postignuta bila je u vožnji 67 km/h). Doseg vozila sa jednim punjenjem specificiran je na 120 km(maksimalno prelazi 110 km na otvorenoj cesti, što je dosta blizu originalnih podataka), a vrijeme potrebno da se napune baterije navedeno je oko 5 sati.
Što se tiče dometa vozila, ovisi naravno o tome da li se konstantno koči i ubrzava(gradska vožnja) ili je to konstantna vožnja (otvorena cesta). U gradu postiže oko 70 km, a na otvorenom 110 km, što je za način vožnje jako dobro jer nije se pazilo da budu umjerena ubrzanja, već se vozilo u skladu njegovih mogućnosti. Vozilo ima automatski mjenjač, koji nije klasično smješten između sjedala, već se nalazi na kontrolnoj ploči vozila. Počevši od lijeve strane prema desnoj, nalaze se tipka D (kao drive-vozilo ide unaprijed), N (kao neutral- vozilo nije u brzini) te tipka R(reverse- vozilo se kreće unazad).
Da bi se promjenio smjer kretanja, ako se trenutno nalazimo u položaju D, potrebno je stisnuti tipku N pa nakon toga tipku R da bi vozilo išlo unazad(i obrnuto ako treba prebaciti u D a vozilo je bilo u položaju R). Princip je zapravo isti kao kod svakog vozila sa normalnim ili automatskim mjenjačem, samo što ovdje fizički nema ručice mjenjača. Što se tiče ovjesa vozila, naprijed je McPherson, a straga je longitudinalna ruka.
Na vozilu su serijski 13“ kotači sa felgama od aluminijske legure (prednji kotači su dimenzije 145/60 R13, a stražnji kotači su dimenzije 165/55 R13). Vozilo serijski ima 4 kočiona diska promjera 221 mm, kočenje je potpomognuto vakumskom pumpom i vozilo jako dobro staje kad je potrebno. Baterija koja pokreće vozilo litijska je( WB-LYP-150 70V), znači baterija je jačine 150 Ah, napon je 72V, a sastoji se od 24 odvojena članka, dok je pod haubom automobila drugi akumulator koji sluzi za napajanje potrošača u vozilu i puni se tijekom vožnje preko generatora na motoru. Kod vozila se od opreme jedino doplaćuje klima uređaj u kombinaciji sa solarnim panelima koje se ugrađuju u krov vozila.
U serijskoj opremi nalazi se:
- El. Podizači stakla
- El. Retrovizori
- Parkirni senzori
- Svjetla za maglu
- Led dnevna svijetla
- Alu naplatci 13“
- Stražnji spojler
- Daljinsko centralno zaključavanje
- Multimedija(radio sa velikim ekranom na dodir i sa podosta funkcija kao što su gps navigacija, mp3 player s popisom pjesama, Bluetooth za spajanje mobilnog uređaja(sinhronizacija s imenikom i prikaz imena pozivatelja), DIVX video reprodukcija, FM radio, preglednik slika, kalkulator, kalendar i igre,te ispred suvozača panel sa ulazima za usb i aux. U vratima su 4 zvučnika(po 2 u svakim vratima).
Što se tiče unutrašnjosti, lijepo je dizajnirana i sve što je potrebno nadohvat je ruke. Sjedala su prilično udobna, ispred vozača nalazi se pregledna i kombinirana instrument ploča(digitalno-analogna), u sredini koje se nalazi digitalni ekran s putni računalom, pokazivačem prijeđenih kilometara i pokazivačem koliko kilometara još možemo prijeći sa tim načinom vožnje, a još dodatno imamo i podatke o bateriji(napon, struja i temperatura).
S lijeve strane ekrana nalazi se analogni pokazivač brzine, a sa desne strane analogni pokazivač postotka napunjenosti baterije. Na središnjem dijelu kontrolne ploče nalazi se na vrhu multimedijalni uređaj sa velikim ekranom na dodir, ispod njega smješten je automatski mjenjač i tipka za navigaciju multimedijalnog uređaja. Ispod toga nalazi se mikrofon koji se koristi za razgovor ako je spojen mobilni uređaj, dva otvora za zrak te ispod toga regulator za toplo/hladno te prekidač brzine vrtnje ventilatora. Između sjedala smješteni su podizači za prozore, držač za čašu i glavni prekidač dovoda el. energije.
Zaključak o iCARO Green Mobility:
Osobni dojam o navedenom vozilu je da se radi o zanimljivom malom gradskom automobilu, sasvim solidnih karakteristika sto se tiče brzine vožnje i dometa vozila, a isto tako i što se tiče ovjesa vozila. Iako je malih dimenzija vozilo je dosta stabilno i nema lupanja kod voznje po prometnicama koje su lošije. Auto je namjenjen za grad i najviše ga preporučam ljudima koji su od posla udaljeni do 30-ak km, iako i ljudi koji imaju mogućnost da se spoje na utičnicu u firmi gdje rade mogu putovati isto tako na posao bez razmišljanja. Cijena je navedena oko 10.000 €, što je svakako u klasi gradskih vozila jako dobro s obzirom na to koliko godišnje smanjujemo troškove. Razlika između el. automobila i benzinskog s obzirom na servise, registraciju i cijenu goriva po prijeđenom kilometru iznosi nekih 17000 kn u korist el. automobila. Svakome tko ne radi veliki broj kilometara svakako bi ga preporučio jer su uštede prilično velike.
Concept_One vs Ferrari LaFerrari
Nakon laganog iCaro autića na struju, vrijeme je za nešto drugo. I to ni manje ni više nego utrku između Rimčevog Concep_One i LaFerrari. LaFerarri koji desetljećima slovi za sam vrh ponude supersportskih automobila. Došao je taj dan kada se taj isti Ferrari vraća kući sa suzama u očima, u nevjerici i šoku nakon prve utrke ponovljena je ista radi navodnog lošeg starta. Gospodin kakav jest Concept One pruža mu drugu priliku u kojoj rezultat pobjede ostaje [u nedostatku boljih riječi] zacementiran u korist Rimčevog bolida. Tim više što je Hamilton bio uvjeren u pobjedu LaFerrari-a, okus pobjede je bio slađi. Poruku koju je ovim putem odaslao Rimac Concept_One, a ona glasi “GO HOME FERRARI, YOU’RE DRUNK, DRUNK OFF GAS!” odjeknula je među elitom superautomobila. Budući da je LaFerrari hibrid, automatski mu je serviran obrazac za umirovljenje 140 godina starog motora sa unutrašnjim izgaranjem, dok električne motore koje koristi kao oslonac slobodno može zadržati. Hvala ti ICE na svemu, ali imaš mahanje.